header
מובילים – להוביל לבד או להזמין איש מקצוע?
 
צעירים רבים שעוברים דירה פעמים רבות בגלל שהם משנים מקום לימוד או עבודה מתמודדים רבות עם סוגיית מעבר הדירה ועם השאלה האם כדאי להם לשנות את הסטטוס של עצמם ליום אחד ולהיהפך למובילים או להזמין מובילים מקצועיים שיעשו את העבודה.
 
המעלות שבעבודה עצמית הינם כמובן חיסכון בעלות ההובלה. אך במאמר שכאן נסקור את הצדדים ההפוכים וננסה להבין האם באמת החיסכון שווה את הטרחה והסיכון.
 
הובלה בשיטת עשה זאת בעצמך האם באמת מדובר בחיסכון?
 
מסתבר שאותם אילו שמעדיפים להוביל את חפציהם בעצמם באמצעות איזשהו טנדר או רכב מסחרי שהם משאילים מחברים הינם בדרך כלל סטודנטים או צעירים שמעוניינים לחסוך בעלות ההובלה אך מצד שני אותם אנשים אין להם בדרך כלל פריטים רבים כך שעלות הזמנת מובילים מקצועיים לא אמורה להיות גבוהה במיוחד. לעומת זאת הסיכונים שבהובלת חפצים בשיטת עשה זאת בעצמך גבוהים כפי שנסביר בהמשך.
 
הגנה על החפצים וביטוחם
 
מובילים מקצועיים מספקים בדרך כלל סוג של ביטוח על החפצים שהם מובילים כך שאם חפץ כלשהו ניזוק במהלך ההובלה ודברים כאלו קורים בדרך כלל במוצרי חשמל רגישים כגון מחשב, מקרר, מזגן ועוד שמספיק מכה קטנה בשביל שהם לא יעבדו כמו שצריך כך שבמקרה שחפץ כלשהו ניזוק בעל המקצוע שהיה אחראי על ההובלה יפצה את הלקוח ברמה מסוימת כל איש מקצוע והתנאים שלו. ביטוח זה כמובן לא קיים במקרה שאתה תוביל את החפצים שלך.
 
גם מבחינת ההגנה על החפצים בזמן ההובלה למובילים מקצועיים יש כלים וניסיון להתמודד עם כל סוג של פריט ולו הרגיש ביותר ויש להם את הידע איך לסחוב ולהעביר את הפריטים ממקום למקום בצורה שתמנע כל נזק או מכה בזמן העבודה.
 
בנוסף יש לקחת בחשבון שאם אין לך ניסיון בהעברת חפצים כבדים סחיבת חפצים בעלי משקל גבוה עלולה לגרום לנזקים בעמוד השדרה או שאר חבלות בגוף.
 
לסיכום: כמובן שבמקרים מסוימים של העברת דירה שכוללת מעט חפצים פשוטים שלא קיים סיכוי לנזק או להפסד כספי גבוה במקרה של נזק במרבית המקרים מומלץ להזמין איש מקצוע שבימים אילו של תחרות גבוהה בשוק המחיר הינו שווה לכל כיס ומייתר את הצורך להוביל בעצמנו את החפצים שלנו.