header
לימוד צורפות
 
לימוד צורפות אוצר בחובו עולם ומלואו; הבאים ללמוד את התחום יגלו יותר כי ישנה יותר  מדרך אחת להגיע לאותו מראה אחד ויותר מסגנון עיצובי אחד לתכשיט מסויים. לימודי הצורפות מקנים ללומד אותם שלל כלים, טכניים ואומנותיים, המאפשרים לו להגיע לסטנדרט מסויים הנדרש ממנו כצורף מקצועי.
 
בין שאר הנושאים הנלמדים בתחום הצורפות, ניתן למצוא לימודי עיצוב תכשיטים תימנים, תכשיטים אינדיאנים, כיצד ליצור ריקועים שונים וכיצד לחבר מתכת למתכת בדרכים שונות: חיבור חם וחיבור קר. במלאכת הצורפות ישנו שימוש במתכות אצילות כגון כסף וזהב, אך יש לא מעט צורפים המשתמשים גם במתכות רגילות, בעיקר כאשר ישנו צורך לשבץ אבן יקרה בתכשיט.
 
גם בעלי תחומים המשיקים לעולם הצורפות טועמים מקצת מלימודי הצורפות; כך גם סטייליסטים, תחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות, "נשענים" על עולם הצורפות בכל הנוגע לסגנונות של תכשיטים מסויימים ושילובם עם בגדים. הסטייליסט, מצידו, בוחן את המראה הסופי של התכשיט עם הלבוש וכל שאר האביזרים כמכלול שלם אחד. ישנם צורפים המרחיבים את תחום פעילותם ללימודי סטיילינג לאחר שסיימו לימוד צורפות והתמקצעו במשך תקופה מסויימת בתחום הצורפות ועיצוב התכשיטים.
 
ישנם לא מעט צורפים שומרי מצוות אשר עוסקים גם בתחום היודאיקה ומוציאים מתחת ידיהם יצירות מופת של ממש; בין אם מדובר במזוזות מסוגננות ומפוארות ובין אם מדובר בציפוי לספר תורה או בקישוטים אחרים כגון: "רימונים" ו"כתר לספרי תורה, אצבע מורה מזהב או מכסף המיועדת לקורא בתורה, או קישוטים לכסא אליהו הנביא. יש כאלה המהדרים ויוצרים גם כלים מהודרים המתאימים לשולחן שבת, כגון כוס לקידוש מעוטרת בחריטות או פסוקים מתאימים מן התנ"ך, או צלחת מיוחדת המתאימה לסדר פסח. בתחום זה יש לא מעט צורפים הנותנים ביטוי לדתם בצורה אומנותית, דבר המביא להם גם סיפוק אישי וגם פרנסה.
 
מכללת אומנית של נעמת הינה בעלת מוניטין של הכשרת בוגרים רבים במקצועות הצורפות ומספקת לימוד צורפות המושתת על ניסיון רב שנים.