header
תכשיטנות
 
בזמן ההכנות לחתונה באים בני הזוג במגע עם נותני שירותים ומוצרים מתחומים שונים, החל מהתקליטן ועד לחברות קייטרינג; ממסדרי הפרחים ועד ולצלם החתונה. פרט קטן אך חשוב ביותר, הינו טבעות הנישואין.
בטבעת הנישואין של הכלה מושקעת בדרך כלל יותר מחשבה מאשר בטבעתו של החתן; טבעת החתן אמורה להיות טבעת עגולה ובדרך כלל ללא סימונים מיוחדים – כך לפי היהודים המהדרים במצווה.
 
העוסקים בתחום התכשיטנות לא מצמצמים את עיסוקם לטבעות נישואין בלבד. הם עוסקים בקשת רחבה של תכשיטים וקישוטים, הן לאירועים והן לפי הזמנה. בין אם מדובר בעגילים לאוזניים ובין אם מדובר בענק יוקרתי לצוואר, ישנו מגוון רחב של מוצרים שאותו מספק הצורף או התכשיטן המקצועי, חלקם בעיצובו האישי וחלקם בעיצובו של הלקוח.
 
במסגרת עבודתם של אנשי המקצוע העוסקים בתכשיטנות, ישנה אפשרות לתת מענה ללקוחות כאלה המעוניינים בתכשיט מזהב אך אין בידם האמצעים לרכוש תכשיט מסוג זה, בשל היותו עשוי ממתכת אצילה. הפיתרון האפשרי ללקוחות בעלי תקציב מוגבל יותר מאחרים, הוא שימוש בגולדפילד, שהינו סגסוגת זהב המחוברת למתכת רגילה כבסיס, כגון פליז.
שימוש בגולדפילד מוזיל בצורה משמעותית את מחירו של התכשיט ומשווה לו מראה של זהב אמיתי. מקורו של השם גולדפילד הוא באנגלית והוא מורכב מצירוף המילים "GOLD" ו – "FILLED".
 
לצורפים ולתכשיטנים נדרשת לא מעט הבנה בתחום הכימיה וחילופי חומרים בין יסודות כימיים. זאת הסיבה שבעת לימודי תכשיטנות, נלמדים תחומים אלה מתוך מטרה להקנות ידע בתהליכים הקורים בעת חימום וקירור חומרים מסויימים המשמשים לייצור תכשיטים, החל ממתכות אצילות ועד למתכות פשוטות כגון פליז. ישנים תהליכים כימיים מסויימים הדורשים הכנה מוקדמת ותרגול בתנאי מעבדה, כגון: התכה של חומרים מסויימים במאות מעלות או שימוש בנוזלים מיוחדים לצורך המסתן של מתכות ספציפיות. נושאים אלה מועברים בצורה מסודרת ללומדים את תורת התכשיטנות על מנת למנוע טעויות עתידיות, שכן לעתים מדובר בחומר גלם שעלותו גבוהה ורצוי להימנע מטעויות מיותרות במהלך העבודה איתו.
 
מכללת אומנית של נעמת הינה בעלת מוניטין של הכשרת בוגרים רבים במקצועות הצורפות ומספקת לימודי עיצוב תכשיטים המושתתים על ניסיון רב שנים.