header

אתר הבית – עזר מצוין לשיפור איכות הגלישה ברשת


קישור ל: אתר הבית

portal-for-ppt2013.jpgכל גולש ברשת האינטרנט מקבל מדי פעם בפעם מאתרים שונים ברשת הצעה להפוך אותם לדף הבית. משמעות ההצעה הזאת היא שאותו אתר ספציפי יהיה זה שיעלה ראשון בעת הפעלת הדפדפן. מהי החשיבות של דף הבית לגולש? מדוע מבקשים אתרים מסוימים שהגולש יהפוך אותם לדף הבית? כיצד יכול דף בית איכותי לסייע לגולש ולשפר את חווית הגלישה שלו ברשת? בשורות הבאות ננסה להבהיר את הנושא.

מהו אתר הבית

אתר הבית הוא אתר אינטרנט שהגולש קבע באמצעות תהליך פשוט למדיי שהוא מעוניין לראות בכל פעם שדפדפן האינטרנט מופעל. כיון שהגולש קובע מהו אתר הבית החביב עליו, וכיון שהעדפות אינן עניין נצחי, גולשים רבים נוהגים להחליף את אתר הבית. מפתחי דפדפנים זיהו את התופעה הזאת וחלק מהדפדפנים מציעים כיום לגולש לשמור יותר מאתר בית אחד.

אתר הבית – "שומר הסף" בדרכו של הגולש

במהלך הגלישה נתקל כל גולש יותר מפעם אחת בבקשה מאתר זה או אחר להפוך אותו לאתר הבית. מבחינת האתר הסיבה לכך היא כלכלית – משום שכל גולש שאתר מסוים הפך לאתר הבית שלו מגדיל את פוטנציאל הרווח של אותו האתר. הסיבה נעוצה בכך שבכל הקלקה על שם חברה או עסק כלשהו או בכל פעם שהגולש מגיע לאתר חברה או עסק באמצעות האתר האחר נושאת עימה תמורה כספית לאתר המפנה.

אתר שהוגדר על ידי גולש מסוים כדף הבית, הופך למעשה ל"שומר הסף" שלו. האתר מסייע לגולש לבחור את יעדי הגלישה שלו, תוך מתן עדיפות לאתרים המועדפים עליו. לא, אין זאת אומרת שהאתר חוסם מקומות שהגולש מעוניין להגיע אליהם שלא על דעת אתר הבית, אבל הוא בהחלט מעלה לראש הרשימה את המקומות הרצויים לו.

פורטל גרפי או אתר בית אחר

סוג דף הבית היעיל ביותר, הן לגולשים חסרי ניסיון או חסרי ידע באשר לדרך הנכונה לנווט את דרכם ברשת והן לגולשים מנוסים, הוא ללא ספק פורטל גרפי. "טוב מראה עיניים" אומרת אמרה ישנה, ואכן כך הוא. מרבית הגולשים מעדיפים את המראה החזותי על פני חיפוש פעיל. אם לתרגם את העניין לשפת בני אדם – גולש המעוניין לגלוש לאתר בנק לאומי יעדיף ללחוץ על הסמל ולא לחפש את שם הבנק בדף.

פורטל גרפי איכותי איננו פוסל, אגב, גלישה אקטיבית תוך הקלדת מילות חיפוש, הוא רק מקצר את הזמן שהגולש צריך לבזבז במקרה שיעד הגלישה שלו ידוע מראש ובנוסף מעניק מראה אסתטי ומעניין לגולש בכל פעם שהדפדפן מופעל. פורטל אם כן אסתטי יותר, יעיל יותר ומותאם יותר לצרכי הגולש.