header
חברת השמה
 

 

במשך תהליך חיפוש העבודה נחשף המועמד לכמה מקורות מהם הוא מקבל הצעות עבודה וראיונות. אחד מהם היא חברת השמה.
 
בבואכם בדלתות חברת השמה, עליכם לזכור כי אומנם מדובר בריאיון עבודה ויש להתלבש ולהתנהג בהתאם למעמד, אך השתדלו לא להילחץ יתר על המידה.
 זיכרו שאתם וחברת ההשמה חולקים אינטרס משותף והוא בעצם השמתכם אצל אחד מלקוחותיה. עקב כך הנטייה הברורה של המראיינים בחברת ההשמה תהיה להכין אתכם ככל הניתן לריאיון הבא אצל החברה שבה אתם מיועדים לעבוד ולצייד אתכם בכל הכלים הדרושים להתקבלות לעבודה, שכן הצלחתכם בריאיון משמעותה עמלה המתווספת לקופת חברת ההשמה.
חברת השמה טובה תעבור איתכם על הצדדים החזקים והחלשים שלכם ותכוון אתכם למישרה הרצויה לכם ו/או המתאימה לכם ביותר.
 
במהלך ריאיון בחברת השמה, השתדלו ליצור רוגע ויחסים בין אישיים טובים. הדבר יסייע לכם גם אם לא תתקבלו למישרה הספציפית שלשמה הגעתם, שכן יזכרו אתכם כחייכנים ונעימים לבריות וברגע שתהיה מישרה נוספת שתענה על דרישותיכם, פקיד ההשמה ייזכר בכם ויטלפן אליכם ראשונים שכן יזכור את החיוביות שהקרנתם במהלך הריאיון ויעדיף לדבר ראשית כל עם האדם החברותי ביותר מבין המועמדים.
 
ישנן שאלות שמקובל לשאול במהלך ריאיון בחברת השמה, אך לא מומלץ לשאול בשלב הבא שהוא ריאיון בבית העסק עצמו. לדוגמא: שאלות לגבי שכר, תנאים, קידום וכו' הן שאלות לגיטימיות בריאיון בחברת ההשמה מכיוון שגם אתם נחשבים מעין לקוחות של חברת ההשמה ומטרת בואכם לשם היא קבלת שירות מסויים. שוב, כבדו את המעמד – אחרי הכל מדובר בריאיון עבודה – אך זיכרו כי גם לכם ישנן דרישות בסיסיות וחברת ההשמה מכירה בכך.