header
דגל - דגלים:
 
 
 

דגל הינו פיסת בד המתנופפת (במידה ויש רוח) על תורן, עמוד, או תלויה על קיר. בדרך כלל הוא נועד לסימון, זיהוי או איתות. לרוב יהיה הדגל בצורה מלבנית אך ניתן לקבוע כל צורה וגודל כל עוד ניתן להניפו (כך לדוגמה, דגל נפאל בצורת שני משולשים מחוברים). בעבר, דגלים שימשו בעיקר בשדות קרב לסימון של צבאות שונים זה מזה ושיוכם למדינות השונות. בנוסף שימשו הדגלים כאמצעי תקשורת בין הפלוגות השונות ובמקרים מסוימים בין צבאות יריבים (לדוגמה הדגל הלבן המסמל כניעה). בד הדגל אוורירי ונושם ולכן הוא מתאים לתנאי חוץ ופנים.
 
כיום דגלים משמשים בעיקר כסמלים של מדינות, זרמים חברתיים, חברות וגופים עסקיים וקבוצות ספורט שונות. הדגל משמש במצבים רבים ככלי פרסומי ובעצם הוא סממן נוכחות, על כן חברות רבות משקיעות בעיצוב דיגלן והסמל שעליו.
 
בהקשר הספורטיבי, דגלים הפכו להיות פופולאריים ונפוצים מאוד. עוד לפני שדגלים שימשו את אוהדי הקבוצות היה נהוג להשתמש בהם כאמצעי סימון של שופטי המשחק בענפי ספורט שונים – דגל לקוון בכדורגל, דגל סימון במרוצי מכוניות, דגל לשופט האמצע בכדורעף ועוד. האוהדים לעומת זאת משתמשים בדגלים כדי להביע תמיכה בקבוצה אותם הם אוהדים. לאוהדים ה"שרופים" הדגל הרשמי של הקבוצה אינו מספק והם לרוב מכינים דגלי ענק שמכסים יציעים שלמים. על הדגלים הללו מתנוסס לרוב סמל הקשור לקבוצה ובנוסף סמל ארגון האוהדים. תופעה זו החלה במגרשי הכדורגל בדרום אמריקה והתפשטה מהר מאוד לכל העולם. היום, אוהדי הקבוצות הגדולות דואגים שבכל משחק חשוב יהיה דגל חדש שיתמוך בקבוצה ויהיה לו קשר ישיר למשחק המשוחק (כך אוהדי מכבי תל-אביב בכדורסל במשחק גמר הפיינל פור ציירו את קפטן הקבוצה, דריק שארפ, מחזיק את גביע המדינה וצלחת האליפות לצד לוח שש-בש עם הכיתוב "כל אחד והדאבל שלו"). צורה אחרת של שימוש בדגלים במשחקי ספורט היא הנפת הדגל הלאומי של המדינה ממנה מגיע האוהד במשחק. כך לדוגמה, ניתן לראות ביציע של אוהדי ברצלונה במשחק בליגה הספרדית את דגל ישראל מתנופף. האוהד מניף את הדגל הלאומי כדי להראות מהיכן הוא בא ולא לאיזה קבוצה הוא מעניק את תמיכתו.
 
בהקשר העסקי, חברות רבות יוצרות דגלים בעלי לוגו החברה אשר מתנופפים בכניסה לנכסי החברה. בנוסף, יש השקעה נוספת בהדפסת דגלים לצורך אירועים רשמיים של החברה. הדגלים הללו בדרך-כלל מתנופפים בגובה רב, דבר אשר מקנה להם נראות גדולה יותר. זאת דרכה של החברה להראות נוכחות ובעלות בשטח ובעצם להודיע שהיא קיימת. בנוסף, כפי שכבר צוין במאמר, מדובר בכלי פרסומי יעיל וישיר.