header
צורפות
 
רבים לא יודעים זאת, אך צורפות היא מלאכה עתיקה בעלת גוונים וסגנונות רבים, שכל אחד מהם משקף ומסמל תקופה וחושף נדבך אחר בהיסטוריה. ככל שנתעמק בעולם הצורפות, כך נגלה כמה הוא מרתק ומעורר השראה.
 
צורפות היא גם אומנות בפני עצמה; כמו פיסול, מוזיקה או ציור, צורפות מהווה גם מלאכה לכל דבר וגם משמשת כלי לביטוי היצירתיות האומנותית של הצורף, שמביא איתו אל התכשיט ערך מוסף: את הרקע האישי והפולקלור התרבותי השורשי שלו המשפיע על המוצר המוגמר. בין אם מדובר בשרשרת עדינה עשויה זהב או טבעת נישואין מעוטרת פיתוחים מקוריים, כל תכשיט מהווה יצירה מקורית נוספת וחוויה חדשה ומלהיבה של העוסק במלאכת הצורפות.
 
למי מיועדת הנישה הזו? לאנשים יצירתיים המעוניינים להוציא את הכישרון שלהם אל הפועל. לצורף נדרשת סבלנות רבה. אומנם מדובר במלאכת כפיים, אך מסוג מעודן ביותר המצריך הרבה ריכוז, דיוק, הקפדה על פרטים והתמדה. מעצבי תכשיטים מספרים כי הסיפוק המתקבל בסופו של תהליך שווה את ההשקעה והעבודה המרובה על התכשיט.
 
בלימודי צורפות ישנם כמה שלבים אותם עוברים החניכים. כישרון כשלעצמו אינו מספיק על מנת להוציא מוצר שייראה מקצועי ויראה על רצינות. במהלך הלימודים לומדים כיצד לתכנן את התכשיט באמצעות שרטוטים ייעודיים. כמו כן סופגים התלמידים ז'אנרים שונים של עיצוב תכשיטים ואף שיטות גימור מיוחדות המעלימות את סימני ההלחמה והזיקוק ומבריקות את התכשיט.
 
החומרים ה"סטנדרטיים" הנמצאים בשימוש במקצוע הצורפות הם מתכות אצילות, כגון זהב וכסף.
עם התפתחות הטכנולוגיה בתחום, ישנם צורפים המרחיבים את תחום התמחותם ומתמקצעים גם בתכשיטנות, תחום בו ישנו שימוש בהרבה חומרים כגון יהלומים ופנינים.יש אף כאלה המשתמשים בחרוזים היכולים לשמש ככלי גלם לעדיים ותכשיטים אחרים. בתחום זה כמעט ואין גבול ליצירתיות ולחומרי הגלם היכולים לשמש לתכשיטים.
 
אז אם אתם יצירתיים, בעלי חוש ליופי ויש לכם אהבה למקצוע הזה, לימודי צורפות יכולים להיות העיסוק שלכם ששכר בצדו.
אחד המוסדות המובילים בישראל ללימודי צורפות הוא מכללת אומנית של נעמת, בעלת ותק של שנים בהכשרת צורפים מקצועיים. בואו ליהנות מלימודים מהנים של תחביב שישמש אתכם כמקצוע.