header

כל מה שחשוב לדעת על מיזוג אוויר

ליצירת קשר אודות מיזוג אוויר : כל מזגן
כתובת: רח' שונצינו 1, תל-אביב 61573 ת.ד. 57479
טל: 03-6240114 פקס: 03-5621860

מיזוג אווירעם ההתחממות הגלובלית והעלייה ברמת החיים שלנו, הפך מיזוג אוויר לנושא שאי אפשר להתעלם ממנו. כמו בכל שנה בפרוץ האביב, פורצת גם מתקפה פרסומית בעיתונות ובטלוויזיה. כולם מנסים למכור לנו מערכות מיזוג אוויר וכל אחד טוען כי המערכת שלו עדיפה על פני זו של המתחרים. לנו, הצרכנים נשאר רק לשאול את עצמנו: 'כיצד בוחרים מערכת מיזוג אוויר?', במאמר זה ננסה לענות על השאלה.

אילו מערכות מיזוג אוויר קיימות בשוק?

מערכות מיזוג אוויר מוצעות במגוון דגמים וגדלים, לכן לפני שבוחרים מערכת מיזוג אוויר, מומלץ לשלוט במספר מושגים בסיסיים.

מזגן מפוצל - בשונה ממזגני החלון הישנים והרועשים, המותקנים בדרך כלל על קירות חיצוניים כאשר חלק מהם נמצא בחוץ לבניין, מזגנים מפוצלים הם מערכות מיזוג אוויר שבהן היחידה הפנימית מופרדת מהמנוע. רוב המזגנים המוצעים כיום הם מזגנים מפוצלים. מזגן מפוצל יכול להיות מזגן עילי, הנמצא בחלקו העליון של החלל ויעיל במיוחד לקירור ומזגן רצפתי, הנמצא קרוב לרצפה ונחשב יעיל יותר לחימום.

מזגן מיני מרכזי – מזגן מיני מרכזי הוא מערכת מיזוג אוויר רבת עוצמה המעבירה את הקור או החום בתעלות אוויר לחדרים השונים בבית. המערכות המתקדמות יותר, מאפשרות לשלוט בטמפרטורה של כל חדר בנפרד. כשמו כן הוא, מזגן מיני מרכזי לא תופס הרבה מקום ולכן הוא יכול להתאים לדירות בסדר גודל בינוני. החיסרון העיקרי של מערכת מיזוג אוויר זו הוא שבמקרה של תקלה, אף אחד מחדרי הבית לא יהיה ממוזג.

מזגן מרכזי – לרוב נוטים להתבלבל בינו לבין מזגן מיני מרכזי, אולם מדובר במערכת מיזוג אוויר שונה לחלוטין. מזגן מרכזי נועד לחללים גדולים, מסחריים או תעשייתיים ולכן הוא בנוי ופועל באופן שונה לחלוטין ממערכות מיזוג האוויר הביתיות. מזגנים מרכזיים רבים מבוססים על הזרמה של מים מקוררים לאורך הצנרת. האוויר המוזרם על צינורות המים המקוררים, מתקרר גם הוא ומוזרם אל תוך החדר.

מה ההבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?

לפני המצאת האינוורטר וויסתו מזגני האוויר את הטמפרטורה בחלל מסוים, על ידי פעולה והפסקה. במזגני אינוורטר, שבאו לעולם בשנות השמונים של האלף הקודם, ניתן להוריד את מהירות המנוע תוך שמירה על הכוח שלו. הם פועלים באופן רצוף במקום לכבות ולהדליק את המפוח ובכך חוסכים כשליש מצריכת החשמל. מזגן אינוורטר יעלה אמנם יותר ממזגן רגיל, אולם אם תיקחו בחשבון את החיסכון בצריכת החשמל, תגלו שמדובר במערכת מיזוג אוויר כדאית במיוחד.