header

ביטוח שילוח
 
 

ביטוח נחלק לשני ענפים מרכזים - ביטוח חיים וביטוח אלמנטארי. נבקש במאמר זה להתרכז בתחום מסוים מהביטוח האלמנטרי. נקדים ונאמר כי ענף זה מבטח מפני סיכון לרכוש,
blog.1usedtrucks.com
 כלומר הסיכון לאובדן רכוש או סיכון לפגיעה בנפש כתוצאה משימוש ברכוש. בענף העסקי והמסחרי ישנו ביטוח חשוב והוא ביטוח שילוח. כלומר ביטוח של סחורות הנשלחות בדך הים היבשה או האוויר.

ביטוח זה היה חשוב בשנים עברו בשל בעיות תעבורה רבות ומקרים של אובדן סחורה על ספינות שטבעו. לכאורה בעידן שלנו ביטוח כזה פחות רלוונטי אולם חשיבותו לא ירדה. בתקופה שבה אנו חיים נזק קטן לסחורה עלול להביא לאובדן הערך כולו. ביטוח השילוח כמו כל פריט אלמנטרי אחר נרשם במסמך הנקרא פוליסה. זהו הסכם בין חברת הביטוח למבטח הקובע מה התכולה המבוטחת, מה ערכה ומה גובה הפרמיה - כלומר כמה הביטוח עולה. בביטוח ישנו אלמנט נוסף והוא גובה ההשתתפות העצמית. מספר זה קובע כמה המבוטח צריך לשלם מסך הכיסוי הכולל של הביטוח. לאלמנט זה ישנם שני תפקידים עיקריים - הראשון למנוע תביעות קטנות הנמוכות מסכום ההשתתפות העצמית מחברת הביטוח, השני - הנקרא עיקרון מוסרי - זהו תמריץ למבוטח לשמור על רכושו. היחס הוא שככל שההשתתפות העצמית גבוה יותר, הפרמיה נמוכה יותר.





דף זה משתף פעולה עם: ביטוח משכנתא