header
פרמטרים לבחירת פנימיה
 
פנימיהישנם כפרי נוער רבים ופנימיות רבות בארץ, איך תדע איזו פנימיה הכי מתאימה לך או לבן משפחתך?
לפני שאתה מתחיל לחפש, רצוי שתחשוב על הפרמטרים החשובים לך. לכל אחד יש סדר עדיפויות משלו ואנו נשתדל להראות את כל הפרמטרים הקיימים בבחירת פנימיה.

הרכב גילאים:
מדובר בתנאי קבלה בסיסי אשר לא תלוי בך כתלמיד או כהורה לתלמיד, אך רצוי לבדוק אותו עוד בטרם בדקת פרמטרים אחרים. שאר הפרמטרים אינם רלוונטיים אם אינך עומד בתנאי זה.
 
הרכב האוכלוסיה:
לרוב, פנימיות הינן ייעודיות ולכן החניכים שייכים למוצא מסוים או שהם בעלי יכולות מסוימות, כך פנימית על"ה מורכבת בעיקר מיוצאי חבר העמים. הבעייתיות בפנימיות כאלה היא שהתלמידים אינם מקבלים מודל אמיתי של החיים האמיתיים בארץ ישראל. כמו כן ישנן פנימיות אשר בהן יש הפרדה בין המינים וכאלה שבהן יש אוכלוסיה מגוונת. אם רצונכם בהבנת המרקם האנושי והחברתי, אזי הרי שככל שיהיו בפנימייה יותר מרכיבים דמוגרפיים הקיימים גם בחברה הישראלית – כך הסיכוי לכור היתוך אמיתי הינו גדול יותר.
 
סביבה:
לרוב מדובר בפרמטר מישני. כיוון שפנימיה היא מוסד סגור בו החניכים חוזרים לבתיהם אחת לתקופה מסוימת, מיקומה אינו נחשב לדבר החשוב ביותר ולכן גם ברוב האתרים לא תמצאו את הכתובת של המקום בעמוד הראשי של האתר.

המוסד החינוכי:
לכל אחד הפונה לפנימיה יש שאיפות שונות. חלק מהאנשים מעוניינים בקבלת ערכים שאינם נגישים אליהם בסביבתם העכשווית, חלק רוצים להצליח ולסיים 12 שנות לימוד, אחרים מעוניינים בתעודת בגרות חלקית או מלאה וישנם כאלה שרוצים לרכוש מקצוע. לכל פנימיה תחום ההתמחות והמסלולים שלה. כאשר מועמד ללימודים מעוניין לבדוק אפשרות של לימודים בפנימייה, עליו לחשוב האם בסופו של תהליך הדבר ישרת את מטרתו.

מתקני הפנימיה:
כאן נכנסת הסביבה בה ימצא החניך מחוץ לשעות הלימודים: גודל חדרים, מספר חניכים בחדר, מיזוג, שירותים ומקלחות צמודים/משותפים, חדר אוכל מרכזי אשר מופעל ע"י צוות או ע"י חניכים, מחשוב, חדר כושר, בריכה, מועדון, מרכז למידה וכו'.

תנאי קבלה:
לכל פנימיה יש את תנאי הקבלה והדרישות שלה. חלק מהפנימיות דורשות תעודות מבתי ספר, חלק דורשות תעודות עולה וחלק דורשות מבחני קבלה בתחומים שונים. הבחינות והתעודות מעידים גם על אופייה של הפנימייה ועל יוקרתה בעיני עצמה.
 
אישורים והכרה:
כיום ישנם כפרי נוער רבים הנוקטים יוזמה ומכריזים על עצמם כפנימייה יוקרתית לכל דבר.
רצוי לבדוק מהו המוניטין של הפנימייה, גם באינטרנט החופשי וגם במשרד החינוך, או לפחות לברר בקרב מקורות מוסמכים שהפנימייה הינה מה שהיא מתיימרת להיות.