header

מתנות ימי הולדת
 
 

אמירת המילה 'יום הולדת שמח' והבאת מתנה לאדם היא ביטוי לרצון טוב של אדם אחד כלפי השני..
המנהג של ציון יום הולדתו של אדם אינו שכיח בקרב אוכלוסיות העולם. זהו מנהג שככל הנראה מקורו בתרבויות המערב. מבחינת ההודים ועמי מזרח אחרים, יום הולדת הוא ככל הנראה חסר חשיבות שהרי אם אדם חי אינספור פעמים יום הולדתו מהווה רק תחנה.
בכל מקרה בתרבות שבה אנו חיים מנהג זה קיבל מקום חשוב מאוד וצורות שונות למשל: במוסיקה ישנו השיר המפורסם באנגלית בשם : Happy birthday to you' ובעברית 'היום יום הולדת' מעבר לכך במוסיקה המסחרית ישנם שירים שונים המתייחסים ליום הולדת עד כדי אלבומי מוסיקה שלמים המוקדשים לנושא לדוגמה, האלבום של שרון לואיס וברם. כמו כן האומנות הויזואלית נותנת מקום ליום הולדת בצורה של סרטים כמו הקומדיה 'יום הולדת' בכיכובו של ג'ון גודמן ואפילו בספרות - הספר על ימי הולדת של ד"ר סוס.
לבסוף, הדבר החשוב ביותר הוא מתנות יום הולדת. מהי המתנה שאדם מקבל ביום המיוחד עבורו. ישנם כל מיני דוגמאות ואדם עם הרבה חברים יכול למצוא עצמו מבולבל מהי המתנה אותה יקנה. אחת ההצעות הטובות שמראה על ייחוד היא האפשרות הנפלאה שמעניקה לנו הטכנולוגיה המודרנית והדפוס הדיגיטלי.
 
הדפסה על חולצות החלה באופן היסטורי עם ההופעה של להקות רוק. מעריצי הלהקות היו יוצאים לאחר כל קונצרט ומדפיסים על חולצותיהם את תאריך ההופעה שבה הם היו. בטכנולוגיה זו הצורה או התמונה הרצויה מודפסת על ניר מיוחד ואז באמצעות מגהץ עוברת לחולצה.  
איזו דרך מצוינת זו להכין עבור חבר קרוב חולצה או כרית שבה מופיעה תמונתו או משהו אחר שקרוב לליבו! מוצרים אלו הביאו אחרים לתעשייה שלמה של הדפסה על כריות שהאדם המאושר יוכל להניח אותה על מיטתו או כורסתו ולזכור יום זה להרבה זמן. ניתן להדפיס גם על תיקים. מתנה זו קלאסית עבור ילדים. ניתן להעניק מתנה מודפסת מחיי המשפחה (חיית המחמד, ההורים, אחים) על גבי בקבוק המים או התיק, אותו הוא נושא לבית הספר, כך הילד תמיד יוכל להיזכר בך, גם ברגעים הקשים.


רעיון טוב אחר למתנות יום הולדת הם כוסות מדפסות, כל אדם צריך לקבל ליום הולדת מתנה כזו שתלווה אותו מדי יום. ההדפסות הללו נעשות בצורה דיגיטאלית ולכן כמעט כל תמונה יכולה להיות מודפסת עליהן.
היתרון הבולט בהצגת תמונה על גבי חפצים ומתנות יום הולדת היא היכולת לתפוס את הרגע. יום הולדת הוא רגע חשוב בחייו של אדם והתמונה עוזרת לתפוס אותו. התמונה הנבחרת יכולה להעביר מסר חשוב למקבל אותה - מסר של קירבה, חום ואהבה.






דף זה משתף פעולה עם: דפי צביעה לילדים