header
קמינים חשמליים, איכות של להבה בטוחה לשימוש

20_kaminim.jpgהצורך בחימום הבית הוא הכרח גם בארצנו שטופת השמש. קיימות דרכים רבות לחימום הבית בימי החורף, כל אפשרות טומנת בחובה עלות שונה ותחזוקה אחרת. מיותר לציין, אם כי לא ניתן להימנע מהעובדה, שחימום הבית מהווה לא רק אלמנט שינוי בטמפרטורה, אלא גם משרה אווירה, משפיע על התחושה הפנימית. מי המעדיף את החימום על ידי קמין ודאי ישמח לדעת כי קיימים כמה וכמה תתי אפשרויות מהן הוא יכול לבחור את הקמין המתאים לו ביותר.

סוגי קמינים ואיכויות חום

על פי רוב, הקמין, המוכר גם כ"אח", מעלה אסוציאציה של ניחוח עץ, של אלמנט עיצובי מיושן הדורש מאמץ ותחזוקה שוטפת: גדיעת עצים, טיפול בקמין עצמו וכדומה. המשוגעים לדבר אינם רואים באלמנטים אלה כמעכבים או כמרתיעים,אך תודות להתקדמות בתחום יכול גם הציבור הרחב, שאינו מעוניין להשקיע זמן ואנרגיה בגדיעת עצים, ליהנות מאיכות חום על ידי קמינים חשמליים, קמין גז, סולר או נפט.
אין ספק כי מדובר בהוצאה כלכלית נמוכה יותר משום שמדובר בחיסכון חשמלי במקרה של קמין נפט או גז. מה גם שמדובר באפקטיביות חום גבוהה. חשוב לציין כי בחירה בצורת חימום זו מוסיפה פרט עיצובי משמעותי לחלל החדר המרכזי של הבית. אותו חום טבעי הנוצר בבית אינו שווה ערך לחום המופק על ידי מזגן הן מבחינת האווירה והן מבחינת העלות והאוויר (השומר על לחות מינימאלית ולא על יובש המוכר בתחושתו בחדרים המחוממים על ידי מזגן).

למה דווקא קמינים חשמליים?

קמין מסוג זה מחמם על ידי אנרגיה הנחשבת זמינה והרבה יותר בטיחותית מאשר קמינים אחרים. קמין חשמלי משלב בין החום הטבעי של האש המוכרת לבין נוחות התפעול והשימוש. להבדיל מאמצעי חימום חשמליים אחרים הקמין החשמלי משדר יוקרתיות ומעניק תחושה חמימה וביתית משום האש המרצדת המופיעה בחלל הקמין.
קמין חשמלי משחרר חום לכלל החדרים בבית, ויתרונו הבולט מול שאר סוגי הקמין בא לידי ביטוי באופן ההתקנה הקל והמהיר שאינו דורש שינוי במבנה הבית כגון שבירת התקרה עבור יצירת ארובה הדורשת תכנון נכון מול תכנית מהנדס.

איכות נוספת של קמינים חשמליים היא האפשרות לווסת את הטמפרטורה על ידי תרמוסטט. להבדיל מקמין עצים בו מידת החום משתנה בהתאם לחומר הבערה המוכנס אליו (מה שדורש תהליך ניסיון וטעייה רחב עד להצלחה לטווח ארוך), מאפשר הקמין החשמלי שינוי בטמפרטורה באופן מהיר וקל על ידי כל אחד מבני הבית.כאמור, האווירה החמימה נוצרת בבית בשל מראה הלהבות בקמין עצמו. ניתן לבחור בין קמין המדמה להבות הנובעות מעץ בוער או מראה של להבות ופחם.