header
קורס צורפות

שני סוגי מתכות הבאים לידי שימוש נרחב ונפוץ במלאכת הצורפות, הם זהב וכסף. מתכות אלה גם נקראות "מתכות אצילות" וזאת עקב עמידותן בפני רטיבות או חימצון. זהב וכסף הן חלק מקבוצה מצומצמת של מתכות הנקראות "אצילות" והן מוערכות בתרבויות רבות כסמל לעושר מופלג ולסטטוס חברתי גבוה. גם בימינו, הפרס הגבוה ביותר בתחרות האוליפיאדה הינו מדליית זהב – כשלמען הדיוק מדובר במדליה עשויה כסף מצופה זהב. הפרס השני, הינו כידוע, מדליית כסף. גם בטקסי האוסקר השנתיים, הפסלונים מצופים זהב, שלא לדבר על טקס גלובוס הזהב – השם כבר אומר הכל.
 
היחס לכסף וזהב לא השתנה הרבה במרוצת השנים. עוד לפני אלפי שנים שימש הזהב לבניית המזבחות והכלים ששימשו את הכהן הגדול בקודש הקדשים. הבחירה דווקא בזהב מעידה על אצילותו של החומר ועל מעמדו הרם שנשמר במשך כל כך הרבה שנים, ממש עד לתקופתנו אנו.
 
מנגד, גם בימינו אנו, אם נערוך סיור בותיקן נראה שבחדרו של האפיפיור (ואף בחדר השירותים שלו) ישנה הגמוניה כמעט מוחלטת לזהב; הכס של האפיפיור עשוי מזהב והדבר אינו במקרה.
 
בעוד שבתחום התכשיטנות השימוש הוא בחומרי גלם רבים ושונים מאוד זה מזה, הרי שצורפים משתמשים במהלך עבודתם במתכות אצילות וחומרי גלם יקרים יותר, כגון אבני חן ויהלומים – ומתמקדים בעיקר בחומרים אלה. על מנת להתמקצע בתחום, יש לעבור קורס צורפות המכשיר את המשתתפים ונותן להם כלים מקצועיים בנושא.
 
ואם ביהלומים עסקינן – ישראל, למרות גודלה המיניאטורי יחסית למדינות אחרות בעולם, הינה מעצמה בכל הנוגע לסחר ביהלומים ואבני חן. הבורסה ליהלומים השוכנת ברמת גן מאגדת מאות בעלי מקצוע הקשורים בדרך זו או אחרת לתחום היהלומים. בעלי מקצוע אלה מוערכים באופן יוצא דופן בקהילה העסקית, שכן מדובר בענף מכניס ביותר הן למדינה והן לעובדים בתחום.
 
במדינת ישראל ישנם כמה גופים מוערכים המלמדים לימודי אומנות ויצירה, כגון שנקר ובצלאל – אך בעוד שמוסדות לימוד אלה "מתפזרים" לעבר תחומי עיצוב שונים, הרי שמכללת אומנית מספקת התמקדות וכיסוי נרחב של לימודי הצורפות ועיצוב תכשיטים ומציעה אפשרות לעבור קורס צורפות במגוון רמות, הכל לפי רצונו ויכולתו של המשתתף בקורס.
 
 
 

דף זה משתף פעולה עם: קורס בישול