header
קורות חיים
 

במהלך חיפוש עבודה אנו נתקלים במספר משימות לא פשוטות וביניהן משימת כתיבת קורות חיים מתאימים.
כתיבת קורות חיים היא מלאכה מחושבת לכל דבר ויש אף כאלה אשר פונים לגורמים מקצועיים אשר ינסחו להם את קורות החיים שלהם בצורה מושכלת המתאימה לצרכי המעסיק הפוטנציאלי.

רבים ממחפשי העבודה סבורים שכתיבה של תבנית אחידה של קורות חיים ושליחתה לכל הצעת עבודה שנראית לנו היא פעולה מספקת, אולם זוהי טעות שכיחה שיכולה לחבל בסיכויים לקבל זימון לריאיון עבודה.

גם אם הנתונים היבשים מצביעים על השכלה מתאימה, מקצועיות וניסיון רצוי – יש עדיין מס' אלמנטים שחשוב לזכור בכל הקשור לכתיבת קורות החיים אשר יש לשים עליהם דגש:
  • ראשית כל, כאשר אנו מנסחים קורות חיים למישרה מסויימת, עלינו להיות מכוונים לאותה מישרה בדיוק, גם אם מדובר בשינוי נוסח קורות החיים; חברות מסויימות אף מפעילות סורקים של מילות מפתח בתוך קבצי קורות החיים הנשלחים אליהן ושולפות את אלה הכוללים את מילות המפתח המתאימות להן. לכן רצוי לשים לב ולנסח את קובץ קורות החיים בהתאם. לדוגמא, עבור מישרה בתחום המכירות ישנה חשיבות להכנסת מילים כמו "מכירתי", "כושר שכנוע" וכיו"ב.
  • שנית, יש להתאים את המורכבות של קורות החיים למישרה הנידונה; לדוגמא: כאשר מדובר במישרה של עובד זוטר, רצוי שהכישורים בקובץ קורות החיים לא ייצרו רושם של "over qualified".
  • בנוסף, כאשר אנו יוצרים קובץ קורות חיים, יש להקפיד לא ליצור עומס על הקורא; חשוב לזכור שהאדם אליו נשלחים קורות החיים שלנו קורא עשרות קבצים של קורות חיים ביום. נסו להעביר את תיאור המישרות הקודמות שלכם בבהירות ובצורה ממצה וקולעת, אחרת הקורא שלנו יתעייף ויעבור לקובץ הבא.

ישנה עוד עובדה שכדאי להיות מודע לה והיא תכונות אישיות; תנו לעצמכם קרדיט אך נסו לא להגזים ולהלל ולשבח את עצכם יתר על המידה שכן הדבר יהיה בעוכריכם למתבונן מן הצד. הוסיפו שתי תכונות אישיות הרלוונטיות ביותר למישרה המוצעת. את השאר השאירו לריאיון.

עיקרון חשוב בקורות חיים הוא עיקרון הנאמנות לאמת. אין טעם להעתיר על עצמכם כתרים לא לכם, מכיוון שממילא במהלך העבודה תידרשו להוכיח את עצמכם והדבר יעמוד במבחן המציאות. חיסכו לכם מבוכה מיותרת והעידו על עצמכם דברים טובים, אבל רק את האמת.
בהצלחה!