header
לוחות דרושים
 


כל אחד מאיתנו היה בשלב זה או אחר בתקופה של חיפוש עבודה.
בהיותנו מחפשי עבודה, נשאף תמיד למצוא מקור בעל היצע רחב ומגוון של הצעות עבודה שיענה על העדפותינו, אם מבחינת מיקום העבודה ואם מבחינת אופי העבודה, השכר והתנאים. לעתים נרצה לעבוד במקום מסויים בעיקר בגלל יוקרתו של המעסיק במשק ופחות משיקולים פיננסיים.
כלי חזק וחשוב בתהליך החיפוש אחר מקום עבודה שיתאים לנו הוא לוחות דרושים.
ישנם מס' סוגים של לוחות דרושים בישראל, כמה מהם משמשים כפורטלים לכל דבר עקב היותם גדולים ומקיפים בכמות האינפורמציה הכוללת מאמרים, טיפים ועצות לצד מודעות הדרושים עצמן, המשמשות אלפי מחפשי עבודה בכל יום, בנוסף לפרסומות הרלוונטיות.
 
לאחרונה נצפית תופעה שבה יותר ויותר גופים מנצלים את לוחות הדרושים לצורך פרסום מוצריהם השונים, גם אם אין קשר ישיר בין חיפוש עבודה למוצרים הללו. קהל היעד המייצג רוב בקרב ציבור מחפשי העבודה בלוחות דרושים אינטרנטיים הם צעירים וסטודנטים ולכן ייטו המפרסמים להבליט אלמנטים ומותגים שונים המזוהים עם שכבת הגיל הזו ולקדם את מוצריהן באמצעות רעיון או פרסומת מתאימה.
בשנים האחרונות ניתן לראות גם  פורטלים אשר מקימים "תתי אתרים" ובהם לוחות דרושים למרות שעיסוקם המקורי של פורטלים אלה שונה ואינו מתמקד בתחום שוק העבודה. לדוגמא: אתר ידיעות אחרונות, אתר ערוץ 10 ואתר וואלה – אלה רק מקבץ קטן של אתרים שזיהו את הצורך של מחפשי העבודה והחליטו לשלוח יד בתחום זה. חלקן הגדול של חברות אלה גם מצליח במלאכה עקב למידה רציפה של צרכי השוק וסקרים תכופים בקרב ציבור מחפשי העבודה.
 
ישנן מס' שיטות אשר באמצעותן מקלים אתרי לוחות הדרושים על מחפש העבודה במציאת העבודה ואלו הן:
-         חיתוך לפי עיר
-         חיתוך לפי תחום עיסוק ו/או התמקדות במקצוע ספציפי
-         דרישות שכר
ישנם כמובן פרמטרים נלווים נוספים כמו אחוז מישרה, שעות התקשרות לחזרה למחפש העבודה לצורך ריאיון טלפוני ראשוני ועוד שני כלים מאוד יעילים: סוכן חכם וניוזלטר.
-         סוכן חכם הוא בעצם כלי יעיל מאוד המוצע ע"י רוב האתרים ועובד בצורה הבאה: מחפש העבודה מגדיר מראש את כל הפרמטרים הנחוצים לו והסוכן החכם מציג לו באתר /  במייל חוזר את המודעות הרלוונטיות.
-         ניוזלטר הוא מייל שנשלח אחת ליום בדרך כלל ובו מודעות מתאימות לחיפוש של הגולש בלוויית מאמרים וטיפים של האתר.
בשורה התחתונה, מלאכת חיפוש העבודה הינה  קלה היום יותר מבשנים עברו, עקב ההיצע הרחב של לוחות דרושים אינטרנטיים המקלים על הגולש.
 
 
 

דף זה משתף פעולה עם: דרושים היטק