header
עיצוב תכשיטים
 
משחר הציוויליזציה התקשטה האנושות בתכשיטים; עד היום השימוש בתכשיטים הינו חוצה תרבויות, מגדרים ודתות: גם הברוקר הטיפוסי ממנהטן, דרך האפיפיור וכלה בזקני השבטים באפריקה העונדים תכשיטים, כל אחד וסגנונו הוא, כל אחד והמטען התרבותי אותו מסמל התכשיט אותו הוא עונד.
 
אם תערכו סקר רחוב ותבקשו מאישה לדרג את שלושת הדברים שהיתה רוצה כמתנה – ברוב המקרים תקבלו את התשובה המוחצת "תכשיט" במקום הראשון או השני.
דבר ידוע הוא שנשים אוהבות תכשיטים; אם כמתנה, אם במסגרת קנייה לעצמן.
 
עיצוב תכשיטים הוא מקצוע אומנותי המאפשר יצירתיות כיד המלך והמשלב חומרי גלם רבים, החל מאבני ספיר יקרות, עור, עץ, בדים סינתטיים ועד לקונכיות ים קטנות. בדומה לתחומי יצירה אחרים, תחום עיצוב תכשיטים מקנה סיפוק רב ליוצר ומדרבן אותו להתמכר לגיוון שבעשייה ולאתגר הרב שביצירת תכשיט מקורי ויפה לעין.
 
למרות ההוצאה הגדולה יחסית הכרוכה בקניית תכשיטים, על פי רוב מדובר בקנייה לרגל אירוע משמח; טבעות לחתן ולכלה, שרשרת זהב או כסף כמתנה לבת שהגיעה למצוות ואפילו סתם מתנת יום הולדת מושקעת. מקצוע עיצוב תכשיטים מזמן הרבה רגעים שמחים לבוחרים לעסוק במשלח יד זה, כך שזהו מקצוע עם מידה לא מבוטלת של נחת רוח.
 
ריבוי תכשיטים גם משמש בתרבויות מסויימות כסמל סטאטוס; לדוגמה, ריבוי טבעות על אצבעותיה של אישה חרדית  על רצינות ויישוב הדעת. הטבעות משמשות כהוכחה לכך שהגיעה לפרקה, התיישבה והתמסדה כמצופה ממנה.
 
במסגרת לימודי עיצוב תכשיטים, משכללים החניכים את כישרונם ולומדים להשתמש בכלים מקצועיים כמו גם במתודות שונות להשגת הדיוק שכל כך חשוב לצורפים ותכשיטנים. הפנמת הניואנסים הרצויים למלאכת העיצוב היא קריטית לשדרוג ולהתמקצעות של העוסקים בעיצוב תכשיטים. במהלך לימודי עיצוב תכשיטים, מוקנים לתלמידים עקרונות העיצוב ושיטות מודרניות ומסורתיות לעיצוב תכשיטים, ישנים כחדשים ואף כיצד להפוך חומרי גלם שנראים במבט ראשון חסרי ערך, לתכשיט יפהפה. 

מכללת אומנית של נעמת הינה בעלת מוניטין של הכשרת בוגרים רבים במקצועות הצורפות ומספקת לימודי עיצוב תכשיטים המושתתים על ניסיון רב שנים.