header
http://en.wikipedia.org
 
ביטוח ימי
 
ביטוח ימי הינו ביטוח הנועד להבטיח קבלת פיצוי במקרה של נזק כלשהו הנגרם לסחורות. הביטוח אינו חובה ע"פ חוק והוא מכסה אבדן, נזקים שונים, גניבה וכל מקרה אשר עשוי להסב נזק לסחורות. ביטוח ימי מכסה כל נזק מרגע יציאתה של הסחורה מהמחסן ועד הגעתה אל מקבל הסחורה, הוא היבואן.  
 
העלות של ביטוח ימי היא לרוב מינורית ביותר ומסתכמת סביב 2 פרומיל. את ההוצאות הכרוכות בשילוח ניתן לבטח ואפילו את הרווחים הצפויים אם כי בהגבלות מסוימות. אין צורך להכביר מילים על החשיבות של ביטוח ימי. כולנו הרי מבטחים את הרכב שלנו ואת החפצים היקרים לנו. כיום למעשה כל מוצר חשמלי שאתה קונה ויהיה  זה הזול ביותר  מגיע עם ביטוח של החברה. ביטוח ימי כולל ביטוח כלי שייט לסחורות  בים, ביטוח לכלי שיט עצמו ועוד.
 
ישנם שלוש רמות שונות של ביטוח ימי. הרמה הראשונה נקראת ביטוח A  והיא רמת הביטוח המקיפה ביותר שיש. ביטוח A  מכסה כל נזק הנגרם לציוד המבוטח אם בזדון או בגלל סיבות אחרות כמו: בלאי טבעי, אריזה לקויה ועוד. רמת הביטוח השנייה היא ביטוחB  והיא מצומצמת יותר וכוללת בתוכה מקרים של התפוצצות מטען, רעידת אדמה, אש וכו'. רמת הביטוח המצומצמת ביותר בהיקפה היא רמת ביטוח C והיא כוללת את הסעיפים מרמת ביטוח B בלי חלק מהתנאים שם. ניתן לבטל ביטוח ימי עד כשלושים ימים לפני יציאת כלי השיט למסע. ישנה אפשרות לבחור את משך זמן הביטוח. ישנה אפשרות לבטח כל מטען לגופו או לשלם עבור פוליסת ביטוח לשנה שלמה.  
 
הדבר החשוב עבורכם הוא שכל עסקת ייבוא הכרוכה בסכום כסף ניכר כדאי שתהיה מבוטחת על מנת שלא תתפסו "עם המכנסיים למטה". בסך הכול ביטוח ימי כמו כל ביטוח שאנחנו מבצעים נועד בראש ובראשונה להגן עלינו. כפי שכר נכתב קודם, כל צרכן יכול לבחור את פוליסת הביטוח המתאימה בהתאם ליכולותיו הכספיות וערך הסחורות המיובאות. חשוב להדגיש שביטוח ימי מכסה את הסחורה המיובאת מנקודת העמסה ועד לנקודת הפריקה של המשלוח. הביטוח הזה נקרא גם פוליסה "ממחסן למחסן" והוא נועד להבטיח שמרגע שהמטען הועמס על המשאית העושה דרכה אל הנמל או אל האונייה בצורה ישירה ועד שהוא מגיע לנקודת הפריקה הפוליסה תכסה כל פגיעה במטען.
 
חשוב לומר שלא כל הסחורות מותרות בייבוא ולכן אם לצורך העניין יבואן העמיס מטען עם סכינים, צעצועים מסוכנים, נשק מוסווה וכו' , אזי במקרה של פגיעה בסחורה הוא לא יוכל לקבל שום פיצוי משום שמלכתחילה סחורות אלה אינן יכולות להיות מבוטחות. חשוב לשים לב לפרטים קטנים או יותר נכון לאותיות הקטנות על מנת לא לשלם אחרי זה בריבית דריבית. יש לי חבר שלא מזמן פרצו לו לדירה וגנבו משם פריטים בעלי ערך. זאת הייתה הפריצה השנייה בתוך חודש ורק כעת הוא נזכר לבטח את החפצים יקרי הערך אשר ברשותו. חבל להתעורר מאוחר משום שלמרות שמדובר לפעמים בבירוקרטיה קצת מעצבנת, ביטוח ימי יעיל יכול להיות משתלם למדיי במקרה של נזק או פגיעה בסחורה שלכם. בשורה התחתונה, כל אחד רשאי לעשות כרצונו, אולם חשוב לזכור שביטוח ימי יכול להיות מאותם דברים שבאותו הרגע לא חשבתם שתצטרכו אולם ברגע האמת תגלו שאיחרתם כבר את הרכבת.או במקרה הזה, את ההפלגה.