header
קורס השלמת בגרויות
 
החלטתם להשלים או לשפר בגרויות באמצעות קורס הכנה. עכשיו נשאלת השאלה כיצד תבחרו בית ספר מתאים להכנה לבגרות. השפע רב ואתם מחפשים קורס שיביא אתכם לשיפור מקסימלי של ציוני הבגרות בזמן הקצר האפשרי ובמחיר סביר. קורס השלמת בגרויות מסוג זה הינו חשוב ביותר והוא זה שעשוי להוביל אתכם בסופו של דבר לעבר המסלול האקדמי של תואר ראשון (ואולי לאחריו אפילו תואר שני) שבו אתם מעוניינים. להלן מספר פרמטרים שעשויים לסייע לכם לבצע השוואה בין מכוני הכנה לבגרות ולבחור את הטוב ביותר עבורכם:

1. בצעו השוואת מחירים. הפערים בין קורסי ההכנה עשויים להיות משמעותיים ולא תמיד בצדק. כשאתם בודקים מחירים בדקו גם מה אתם מקבלים בתמורה. ייתכן שישנם בתי ספר המציעים השלמת בגרויות במחיר זול, אך הקורס כולל מעט שעות וללא תרגול אישי לדוגמא. המחיר אינו חזות הכל, מצד שני-  חשוב שלא תאלצו לקחת הלוואה בגודל משכנתא עבור הלימודים...
 
2. בדקו את איכות המורים בקורס. בדקו עד כמה המורים/ מדריכים בקורס השלמת הבגרויות מקצועיים ומעודכנים. במידת הצורך דרשו להפגש איתם. הכימיה ביניכם והאינטואיציה שלכם לגביהם הם לא עניין של מה בכך. ככל שאיכות המורה תהיה גבוהה יותר ותתחברו אליו יותר – כך יגבר הסיכוי שתשיגו את ציוני הבגרות המקסימליים עבורכם.

3. בחנו את תכנית לימודי הבגרויות – כמובן שהתנאי המקדמי עבורכם הינו שתכנית הלימודים עונה על הצרכים שלכם מבחינת מקצועות הלימוד בקורס. אם בחרתם להשלים בגרות רק במתמטיקה ואנגלית, אל תעברו קורס הכנה הכולל גם 5 יחידות תנ"ך. לאחר שוידאתם פרט זה, בחנו את תכנית הקורס. תרגול ותגבור אישי בנקודות חולשה הוא פרמטר חשוב מאד שיעניק לכם ערך מוסף משמעותי. תרגול מעשי בפיתרון מבחני בגרות לדוגמא או בגרויות משנים קודמות הוא קריטי ובלעדיו לא תהיה מתורגלים בזמן אמת. אל תתפתו לעבור לימודי השלמת בגרויות שמושתתים  רק  על לימודים תיאורטיים. רק תרגול מעשי יביא אתכם להשגת ציוני הבגרות המירבים. במידה ואתם בעלי דרישות מיוחדות של השלמת בגרויות(למשל סובלים מלקות למידה כלשהי) בדקו היטב כי מכון ההכנה לבגרויות יודע להתמודד עם דרישות אלו ולהעניק לכם פיתרון.
 
4. בקשו פידבקים מתלמידים אחרים שלמדו באותו הקורס. חשוב ביותר. דרך הפידבקים (במידה והם בלתי תלויים) תוכלו להבין אם מכון השלמת בגרויות מסויים מתאים לכם . תוכלו להתחקות אחר רמת המורים, אחר שיטת הלימוד, האינטנסיביות, התרגול המעשי ועוד. וכמובן – אין כמו השורה התחתונה. שאלו את התלמידים לשעבר מה מידת שיפור הבגרויות שהצליחו להשיג, ועד כמה הם סבורים כי הקורס תרם לכך.
 
5. שקלו שיקולי נוחיות – הכוונה הינה שתבחרו קורס השלמת בגרויות שנמצא באיזור מגוריכם מבלי שתאלצו להגרר באוטובוסים וכ"ו.  השלמת הבגרות דורשת אנרגיה רבה ואתם לא רוצים לשרוף אותה על עניינים לא רלבנטיים ללימודים עצמם. באותו אופן – בחרו מכון או בית ספר שתואם את סדר יומכם (במידה ואתם גם עובדים) מבחינת שעות וימי הלימודים.
 
(כל המידע הנ"ל נכון במידה רבה גם בכל הקשור ללימודי פסיכומטרי)