header
גיוס כח אדם
 
 

תהליך איתור מועמד מתאים למישרה מסויימת והמשאבים הכרוכים אינם עניין של מה בכך. תחום גיוס כח אדם הוא מקצוע בפני עצמו, המצריך ניסיון רב ומקצועיות בתחום ההשמה. רק חברת השמה המתמחה בגיוס כח אדם, על כל השלבים הכרוכים בכך, יכולה להביא להיקלטות טובה ומהירה של העובד בארגון ולהצלחתו. הדבר תלוי בפוטנציאל ההתאמה של המועמד לארגון, הן מקצועית והן מבחינת אופיו.
 
הבאת המועמד אל דלתותיה של חברת ההשמה מתבצעת באמצעות קמפיינים פרסומיים ברשת, בעיתונות המודפסת ואף בשלטי חוצות ובטלוויזיה. למישרות סטודנטיאליות, כמו מישרות בתחום שירות הלקוחות, נשכרים גורמים פרסומיים המנסים לשכנע את המועמד באמצעות הטבות מסויימות לעבוד בחברה אותה הם מייצגים.
לדוגמה: חברת תקשורת מסויימת בארץ יצאה בקמפיין פרסומי ברשת, לפיו כל מועמד אשר יתקבל לעבודה בחברה בחטיבת הלקוחות, יקבל אופני הרים במתנה עם תחילת עבודתו. הדבר הוצע למועמדים מאיזור תל אביב והיווה פיתרון לא רע לבעיית החנייה הקשה בעיר, כמו גם רעיון יפה לחיסכון גדול בדלק עבור ציבור העובדים.
 
ישנן עוד לא מעט דוגמאות לשיטות לגיוס כח אדם, כמו מכשיר סלולרי או מחשב נייד במתנה. אולם חברות השמה מקצועיות הן הרבה יותר ממוקדות מטרה בכל הקשור בגיוס כח אדם; במקרה זה העובד אולי לא יקבל מתנה, אך כאן הקורקטיות היא בראש מעייניה של חברת השמה מקצועית ולכן גיוס כח אדם על ידה יהיה כזה שייתן מענה ההולם באופן בלתי מתפשר את צרכיו של המועמד ושל הארגון הזקוק לעובדים.

באשר לגיוס כח אדם למישרות מעבר לים, חברת השמה לוקחת בחשבון גורמים רבים המשפיעים על העבודה שם, על מנת להקל את תהליך ההשמה ולספק מענה מושלם ככל שניתן ללקוח; בין אם מדובר בארגון שהמטה הראשי שלו שוכן בחו"ל או בשלוחה של חברה ישראלית בחו"ל. המועמד שיתקבל יעבור תהליך של הסתגלות מחדש לארץ אחרת ויזדקק לעזרה ראשונית על מנת ליצור "נחיתה רכה" בחו"ל.

גיוס כח אדם הינו תחום התמחותה של חברת השמה שהיא הכתובת המקצועית ביותר למציאת עבודה מחד או למציאת עובד מאידך.