header
הדפסה על חולצה
 
 

 

הדפסה על חולצה זה מנהג שקיים כבר עשרות אם לא מאות שנים. אחד המקורות העיקריים בהם התחילה הדפסה על חולצות הוא הצבא. סמלים של צבאות הודפסו על חולצות של חיילים מימים ימימה. לכל צבא יש את הסמל שלו, לכל חיל יש את סימן ההיכר שלו ולכל חטיבה או פלוגה יש את הלוגו הייחודי רק לה.

כבר מימי נפוליאון בונפרטה ידועה החשיבות של הסמלים בצבאות. נפוליאון היה איש צבא משכמו ומעלה. הוא הקים צבא שבשיאו כבש את מרבית אירופה המרכזית והמערבית. כמובן שלצבא שלו ולחילותיו היו סמלים ייחודיים שכל חייל בצבא הכיר והזדהה עימם. לא היה חייל אחד בצבא הצרפתי שלא הכיר את המדים או הסמלים הצבאיים.

סמלים יוצרים בראש ובראשונה אחידות וגורמים לתחושת שייכות. הסמלים יוצרים בידול בין הצבאות. ידוע לכל שבצבא בעיקר חשובה המשמעת והאחידות. כל חייל בחיל מסוים מזדהה עם מספר סימנים מזהים של היחידה. המדים, הכומתה וכמובן סמל היחידה הם אלו שמבדילים בין חייל בחיל האוויר לחייל בחיל הים לדוגמה. הדפסה על חולצה צבאית של סמל היחידה היא כבר מזמן לא דבר נדיר.

ביחידות הקרביות המובחרות חיילים מתגאים בצורה יוצאת דופן בסמל היחידה שלהם. חיילים רבים ביחידות המובחרות מדפיסים את סמל היחידה על חולצות אזרחיות. הדפסה על חולצה כמובן אינה נחלת הצבא והסמלים הצבאיים בלבד. היום הדפסה על חולצה היא נחלת הכלל. הדפסה על חולצה הפכה בשנות האלפיים לתחום מגוון וכמעט אין סופי. היום מדפיסים על חולצות כמעט כל דבר העולה על רוחו של הלקוח. תמונות, משפטים, ציטוטים, לוגואים וסמלים הן רק חלק מהאופציות להדפסה על חולצות בשנים האחרונות.