header
קמינים – צורת החימום האלטרנטיבית

קמיניםהחורף מגיע, ואיתו ימים ולילות ארוכים וקרים. הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא לדאוג לכוס תה חמה או כוס קקאו מהבילה ולהתכרבל בבית. מובן מאליו שהבית צריך להיות מחומם כהלכה. ועל מנת לחמם את הבית, אין כמו קמינים איכותיים. הם עושים עבודה מצוינת, ידידותיים לסביבה, קלים להפעלה ואין בהם תקלות. אמנם מלבד קמינים יש סוגים אחרים של חימום לבתים, אבל כל מי שמבין עניין יודע שכל שאר הדרכים והאמצעים פשוט אינם יעילים כמוהם.

סוגים שונים של חימום לבית

דרך אחת שמשום מה תפסה תאוצה בשנים האחרונות היא חימום הבתים בעזרת המזגן. ההגיון הניצב מאחורי העניין ברור – כמו שהוא יעיל בקירור, כך הוא יעיל בחימום. אבל הדבר רחוק מלהיות נכון – המזגן מייבש את האוויר, צורך לא מעט חשמל ומעבר לכך – בטמפרטורות נמוכות באמת הוא פשוט איננו יעיל. קמינים קלאסיים, לעומת זאת, אינן צורכים חשמל והם יעילים בכל מצב. סוג נוסף של חימום הוא מפזר חום. העיקרון כאן דומה למזגן, וגם החסרונות דומים.

תנורים חשמליים – זוללי חשמל אמיתיים

התנור החשמלי הוא מכשיר זולל חשמל אמיתי ומבחינת היחס עלות – תועלת, הוא בעייתי במקצת. החום שהוא מפיק יחסית לחשמל הרב שהוא צורך הוא מועט יחסית. קמינים קלאסיים או כאלה המופעלים באמצעות גז, מבצעים עבודת חימום הרבה יותר טובה ובהרבה פחות השקעה כספית.

קמינים, תנורי גז וחימום מרכזי

בבתים ובנייני מגורים רבים מותקנת מערכת חימום מרכזית. המערכת הזאת מופעלת ברוב המקרים באמצעות גז ומבצעת לרוב עבודה מצוינת. עם זאת היא דורשת עבודת אחזקה קבועה ואיננה חסינה מפני תקלות. ותקלה במערכת חימום מרכזית, פירושה שאין אפשרות אחרת לחימום.
חימום הבית בעזרת תנור הגז הוא אמצעי מעולה, אבל עדיין הרבה פחות יעיל מאשר קמינים, גם כאלה המופעלים באמצעות גז. הסיבה היא פשוטה – הקמין מייצר חום גבוה מאד יחסית לחומר הבערה שהושקע בו ומספק חום ואור גדולים יחסית לכל אמצעי חימום אחר.

אסתטיקה – לא פחות חשוב

מעבר להיותם אמצעי החימום המוביל ביעילות ובאיכות, קמינים הם פשוט יפים. אמנם יש צורך במרחב על מנת להתקין קמינים איכותיים, בעיקר קמינים קלאסיים. כמו כן קמינים הפועלים באמצעות עץ חייבים להיות מותקנים כשבראשם ארובה. מצד שני קמין מצוי מייצר איכות חום גבוהה באופן משמעותי מכל אמצעי אחר, כך שבתוך זמן קצר משיבים את ההשקעה בהתקנה ובתפעול שלו.