header

קמין לסוגיו

קמיןתנור ארובה ואח הם השמות המקבילים למקור החום – קמין, אותו תנור המיועד להפקת חום בחדרי הבית. הקמינים הוותיקים ביותר הם המחממים על ידי הסקת עצים. הקמינים המוכרים הנוספים פועלים על נפט, גז או סולר.

אסתטיקה

פרט לחימום מדובר גם בפריט עיצובי המוסיף טאצ' ייחודי לכל בית. משום כך ניתן להבחין בסוגים שונים ורבים של עיצובים, טקסטורותוחומרים מהם עשויים התנורים הללו. הקמין מזמין לאווירה שונה ומיוחדת בבית, ויכול להתאים לעיצובים מודרניים ועתיקים כאחד. ניתן למצוא את קמינים בנישות בעלות חיפוי אבן או נישות גבס. קיימים קמינים המיוצרים מברזל, בעלי דלתות זכוכית ועוד.

קריטריונים לבחירת קמין

מיקום הבית (אזור חם או קר יחסית), גודל החלל בו הוא יתוקן, תכנון בנייה נכון – ארובה ויציקת תקרה בבית, קוטר ארובה, זוויות ארובה וגובה הגג תוך התייחסות למבנה (פרטי, משותף), הסגנון העיצובי בבית, בני הבית (ילדים, מבוגרים), סוג החומר המתאים לחימום על פי העדפות בני הבית ובהתאם להשוואת מחירים (נפט, גז וחומר מתכלה כעצים)ומיקום הקמין לעומת מיקום כלי הקיבול של סוג החומר לחימום.

סוגי הקמינים

חימום על ידי גז מאפשר בחירה בין קמינים יצוקים מברזל המהווים יחידת חימום עצמאית ונקראים תנור free stand, לבין יחידות שלרוב מחופות בגבס ונראות כגומחה ממנה יוצא האור והחום: תנור Built in.
ההספק של תנורי הגז משתנה. הם נוחים לתפעול ולשינוי החום על ידי שלט, הם בעלי תרמוסטט ואפשרות לשמירת שבת. קמין גז פועל על בלוני הגז הביתי. חשוב להתקין ארובה כפולה או אחת אטמוספרית במטרה לשמור על הזרמת אוויר נוחה לתנור לתפעול בטיחותי. הארובה אינה חייבת לצאת מהגג, היא יכולה לצאת גם מקיר החיצוני כך שבניית סוג זה של קמינים נוחה גם בבתים משותפים.

קמיני הנפט או הסולר עשויים ברזל ואוגרים חום, לכן הם ממשיכים לחמם גם לאחר כיבוייםכחצי שעה נוספת לפחות. גם במקרה זה ישנם הספקים שונים. הם נוחים לשימוש ועוצמת החום משתנה בהתאם להזרמת חומר הבערה. יש להתקין ארובה על הגג ולשמור על תחזוקה שוטפת.

קמיני העץ מחממים על ידי להבה חיה ומותירים את החלל חם גם לאחר שכבה כתנורי הנפט והסולר. כמות העצים משפיעה על מידת החום יחד עם ויסות כניסת החמצן. יש להכין עץ יבש לקמינים הללו. סוגי העץ משפיעים על הריח המופק מהקמין ועל נוחות השימוש. הארובה חייבת לצאת מהגג ונדרשת תחזוקה שוטפת.