header
מזגנים מרכזיים

במדינת ישראל השנה מתחלקת לשתי עונות עיקריות. מחודש מאי עד אוקטובר הקיץ שולט ברחבי הארץ, ובין החודשים נובמבר לאפריל החורף. הקיץ הישראלי קשה מאוד בכל רחבי הארץ. החום באזורים הפנימיים גבוה מאוד, בדרום הארץ ובאילת מדובר על חום מדברי ולעיתים קיצוני, וברצועת החוף הלחות היא זו שמשחקת תפקיד מאוד רציני. בחורף קר מאוד בעיקר בהרים הגבוהים בצפון הארץ ובמרכזה, ובאזורים המדבריים סובלים פעמים רבות מקרה.

מזגנים מרכזיים נהיו הכרחיים בכל מקום במדינה. כל עסק וכל מוסד שמכבד את עצמו דואג להתקין מזגנים מרכזיים במשרדיו. בקיץ ללא קירור בלתי ניתן לעבוד במקומות העבודה. ובחורף באזורים רבים חייבים לדאוג לחימום על מנת שיהיה אפשר להמשיך בשגרת החיים. בשנים האחרונות התחילו להתקין מזגנים מרכזיים גם במוסדות החינוך, מכיוון שביצועי התלמידים ללא מיזוג יורדים בצורה ניכרת.

באילת החום ששורר בקיץ הוא בלתי נסבל. במרבית חודשי הקיץ הטמפרטורה בעיר הדרומית נעה סביב ארבעים מעלות ואף למעלה מכך. בתי המלון והקניונים בעיר התקינו מזגנים מרכזיים חזקים במיוחד. אילת היא עיר התיירות העיקרית של מדינת ישראל. ללא מערכות מיזוג אוויר בעלות הספקים גבוהים מאוד בקניונים ובבתי המלון התיירות בעיר הייתה סופגת מכה אנושה. ומדובר על עיר שמרבית התיירים שנופשים בה מגיעים בחודשי הקיץ.

גם תיירות חורף מתקיימת במדינת ישראל. בעיקר מדובר על צפון הארץ, כשעיקר התיירים שמטיילים באזור מגיעים לעשות סקי באתר החרמון. באזור ישנם בתי הארחה ומלונות רבים שנועדו לספק שירותי לינה לנופשים. בתי ההארחה דאגו כבר לפני שנים להתקין מזגנים מרכזיים חזקים במיוחד, שמסוגלים להתמודד עם הטמפרטורות הנמוכות ששוררות באזור בחודשי החורף. בעיקר מדובר על שעות הלילה, בהן הטמפרטורה צונחת ומגיעה לאפס מעלות ולעיתים אף מתחת לכך. על מנת להנעים את הרגשתם של הנופשים בתי ההארחה דואגים לחימום החדרים, הלובי וחדרי האוכל.