header
שעוני שולחן ועיצוב הבית, המשרד וחדר העבודה

12_DeskClock.jpgהחשיבות הרבה שרבים מעניקים, ובצדק, לנושא עיצוב הפנים בבית, במשרד ובחדר העבודה שלנו היא תוצאה של העובדה שאנו שוהים מספר רב של שעות במקומות הללו. העיצוב כולל את הצבעים, התוספים השונים והתאורה. העיצוב הכולל שעוני שולחן, חפצים שונים וגאג'טים המצויים על השולחן, יוצרים עניין ויחד עם זאת הם נאים לעין.

גאג'טים שונים על שולחן העבודה
נקודת ההנחה שממנה יוצא כל מי שממציא ומביא לאוויר העולם גאג'טים מעניינים ואטרקטיביים היא שבמהלך שנות העבודה מתבצעות פעולות שגרתיות, חוזרות על עצמן ולעיתים סיזיפיות. מכאן ניתן להסיק מסקנה ברורה – כל מה שיכול להפיג את האווירה החד גונית לעיתים ולהנעים ולו במשהו את החיים מאחורי השולחן במשרד, הוא בהחלט דבר חיובי, כשר ואפילו רצוי. שעוני שולחן ייחודיים הם רק חלק מהגאג'טים כאמור.
גאג'ט יכול להיות עט המבצע פעולות שונות, בנוסף לפעולה הבנאלית של כתיבה. עט שהוא מחזיק פתקים, עט שהצבע שלו משתנה או שיש בו תמונה משתנה אם הופכים אותו. הפעולה שלשמה בה העט מלכתחילה לאוויר העולם, קרי הכתיבה, נהפכת לשולית. הדבר ברור – עיקר פעולת הכתיבה מתבצעת במחשב.

שעוני שולחן מתוחכמים עם ערך מוסף
על אותו עקרון מושתתים שעוני שולחן מתוחכמים שניתן למצוא במקומות רבים. השעונים הללו יכולים לבצע מספר לא קטן של פעולות נוספות:
פעולה ראשונה – מדידת טמפרטורה. רובנו מעוניין לדעת, מסיבות שונות, את הטמפרטורה בחדר, בעיקר בסביבת העבודה. ניתן כיום למצוא שעונים כאמור המציגים את הטמפרטורה.
מדידת לחות: הנטייה לסתור את דבריהם של החזאים קיימת אצל כל אחד. אם בתחזית נאמר שהלחות תהיה גבוהה ועומס החום יהיה 60%, מייד נוטים אנשים רבים לבדוק אם התחזית נכונה. שעוני שולחן רבים כוללים גם חיווי של הלחות במקום ומאפשרים לשוהים בו להתנהג בהתאם. כמובן שברוב המקרים מתברר שהחזאים טועים לכאורה, אבל הדבר נובע מכך שהלחות נמדדת במקום פתוח. במקומות סגורים היא גבוהה בהרבה.

מעמדים מתוחכמים לעטים, פתקים ועפרונות
שעוני שולחן ממלאים, לעיתים מזומנות, גם תפקיד של מעמד לעטים ועפרונות. זהו תפקיד כמעט טבעי ומתבקש, כיון שהשעון עומד על השולחן ותופס חלק מהמרחב. עוד תפקידים דומים יש לשעונים – מעמד לפתקים ו/או מקום שבו ניתן להניח את החותמות של העסק בצורה מסודרת.
שעוני שולחן ושאר גאג'טים הם דרך נוחה להפגת השעמום והשגרה, תוך מילוי תפקיד ספציפי המקל ולו במשהו על חייו של העובד.