header

מספרה לכלבים ויצירת תדמית


1918כמו לבני האדם, כך לכלבים יש צורות שיער שונות, החל מתלתלים, עבור דרך שיער חלק וארוך, שיער מקורזל, שיער קצר או כמעט בלא שיער כלל. לפיכך גם הכלבים, כמו בני האדם, זקוקים לסוגים שונים של תספורות. בין חובבי הכלבים יש המאמינים שאפילו כלבים בני אותו סוג נראים שונים ומתאימות להם תספורות שונות.
                 לפני                                     אחרי

כלבים עם שיער קצר

ברוב המקרים, הטיפול בכלבים בעלי שיער קצר הוא בעיקר הברשה טובה. בחלק מהמקרים מספרים את הכלב, אם על מנת לעזור לו קצת בימים החמים של הקיץ ואם במקרים שבהם הכלב סובל מבעיות בעור, שיש צורך לחשוף אותן על מנת למרוח את העור במשחות שונות. לעיתים מספרים שיער שלא צומח כיאות, על מנת לסייע לו לצמוח מחדש בצורה טובה.

כלבי זאב או רועה גרמני ניתן לספר קצר – פשוט להוריד להם את הפרווה ולהניח להם להשתזף.

שיער מקורזל:

כלבים עם שיער מקורזל חייבים בתספורת לעיתים קרובות יחסית. הסיבה לכך היא הצטברות לכלוך בין השערות והיווצרות קשרים בשיער של הכלב, מה שיכול להטריד ואפילו לעצבן אותו. מומחים לעיצוב שיער יכולים להפיק תספורות לכלבים שהן פשוט מעשה אומנות, וחוץ מהעניין ההיגייני הן אסתטיות במידה יוצאת דופן.

שיער חלק:

יש כלבים עם שיער חלק היורד כמו מקלות, בדיוק כמו בני אדם. שיער כזה נוטה לנשירה יותר מכל סוג אחר של שיער. גם כאן ניתן להפיק תספורות יפות באופן יוצא מן הכלל. את התספורת כדאי להתאים לאורך הפנים של הכלב, למין שלו ואפילו לאופי שלו. ספר כלבים טוב יודע לזהות את האופי של הכלב, ואם לא – הוא צריך לשאול את הבעלים.

איך כלבים מגיבים לתספורת

מי שחשב שרק בני אדם מודעים למראה ולאסתטיקה שלהם, מעולם לא ראה את התגובה של כלב אחרי תספורת. הוא יכול להיות מבויש ונבוך או גאה במראה שלו. כלב שהדבר היחיד שעשו לו הוא גזירת השיער בלא תשומת לב לאסתטיקה עלול להגיב בעוינות. ידוע כבר על כלבים שהסתתרו במשך שעות מתחת לשולחן או לספה, פשוט כי התספורת לא לטעמם.

כלב שנהנה מהתהליך ומהתוצאה דואג ליידע את הסביבה בכך. הוא רגוע בדרך כלל, בעיקר אם מדובר בתהליך שמבוצע יותר מפעם אחת. כלב שלא נהנה... ובכן, כולם מרגישים את זה.

ספר כלבים טוב צריך לדעת לזרום עם הכלב ולמצוא איתו שפה משותפת. כלב רגוע מאפשר תוצאות הרבה יותר טובות מאשר כלב עצבני וסרבן.

תספורת כלבים היא אומנות, וככזאת יש להתייחס אליה.