header

מבט על פנימייה בבריטניה – למה נוכל לשאוף להשיג בישראל

סדר היום
בבריטניה כל פנימייה מאפשרת סדר יום מעט שונה אך בגדל ניתן לומר כי המסגרת הכללית דומה בכל הפנימיות. סדר היום בפנימייה מתחיל ב 7 בבוקר ונגמר ב 22 בלילה, כאשר גילאי יסודי מסיימים את יומם מוקדם יותר על מנת ללכת לישון בזמן. הארוחות נערכות בחדר האוכל של הפנימייה, כאשר בכל בוקר אחרי ארוחת הבוקר ישנה התכנסות לעדכון בהודעות היום בה נרשמת נוכחות התלמידים, ותפילה בכנסייה. ישנן פנימיות המתירות היעדרות מהתפילה בכנסייה ויש פנימיות שאינן מאפשרות זאת. עוד נקודת מבט על הקשיחות מול הגמישות של מנהלי הפנימיות שם.
פנימייה בבריטניה
לאחר לימודי הבוקר מתכנסים התלמידים לארוחת צהריים שלאחריה זמן לפעילויות מגוונות כיד הדמיון, שיעורי צהריים, ארוחת ארבע, שעת ספורט ארוחת ערב, זמן להכנת שיעורי בית ומטלות נוספות בהשגחת מדריכים ואם או אב הבית זמן חופשי וכיבוי אורות.

היתרונות של לימוד בפנימייה בריטית
פנימייה לפנימיות בבריטניה יש מוניטין שהולך לפניהן ומהווה שם דבר. ניתן לזהות מי היה תלמיד פנימייה בבריטניה ומי הלך לבית ספר ציבורי. תלמידי פנימייה בבריטניה מתאפיינים במן איכות שונה מהשאר – המאופיינת בביטחון עצמי גדול יותר, עצמאות וזהות עצמית מוגדרת יותר.
 
הפנימיות בבריטניה זכו למוניטין זה בזכות 3 גורמים עיקריים: 
פנימיית עיינות בישראל
 
  • יחסי מורה-תלמיד טובים – בממוצע כמורה על כ 10 תלמידים. בסעיף זה נכנס גם עניין  ההשגחה ההורית שהינו חשוב כפליים עברו תלמידים המגיעים מחוץ לבריטניה.
     בכל  פנימייה ישנו סגל רחב שתפקידו הייעודי הינו דאגה והשגחה הורית וכל ילד חייב באפוטרופוס אם למען מתן אוזן קשבת לבעיות ותהיות ואם למען השגחה על טובתו והתפתחותו של הילד
  • השקעה במתקני הפנימייה – לבתי ספר פרטיים בבריטניה ניצבת תחרות לא קלה מול מערכת החינוך הציבורית. פנימייה בבריטניה משקיעה לאור זאת בממוצע כ 1600 ליש"ט בשנה על כל תלמיד פנימייה. הסטטיסטיקה מראה כי בשנת 2010 הוציאו בתי ספר פרטיים כ 735 מיליון ליש"ט על מתקנים וציוד.
  • אתיקה ומסורת עתיקת שנים של ערכים למצוינות ומימוש עצמי – הישגים אקדמיים הם חשובים, אין ספק, אך מעבר לכך ובנוסף לזאת מערכת החינוך הפרטית בבריטניה רואה בפיתוח העצמי של התלמיד ערך חשוב במיוחד ושואפת לחינוך המפתח את האדם השלם ולא רק חלק מסוים בו. הצלחה בתחומי האומנות הספורט והכישורים הרטוריים היא נכס לא פחות חשוב מציון טוב בתעודה.
 
 התמונה מבריטניה לקוחה מאתר הפנימיות הבריטי ukboardingschools.com