header
חיפוש עבודה
 


שוק מחפשי העבודה בישראל רחב מגוון וכולל בתוכו בעלי מקצועות משלל התחומים והמגזרים, אך חוויית חיפוש העבודה שווה כמעט לכולם.
אף אחד לא נהנה מתהליך חיפוש העבודה, שכן הוא יכול להתיש ולתסכל,בעיקר אם הוא נמשך לאורך זמן ואינו מניב תוצאות רצויות.
 
ישנן דרכים שונות לחפש עבודה ולמצוא מישרה מתאימה שתענה על הדרישות של מחפש העבודה:
בתקופת חיפוש העבודה רצוי לשתף כמה שיותר מכרים, חברים ובני משפחה בנושא  - מכיוון שלא ניתן לדעת מהיכן תבוא הצעת העבודה או הריאיון הבא.
ניתן לעשות זאת באמצעות שורת הסטאטוס בפייסבוק ואפילו ע"י כתיבת מסר לרשימת החברים ברשתות החברתיות. רובנו עברנו על בשרנו את התהליך המתסכל של חיפוש עבודה מתאימה ורוב רובם של חבריכם יבינו אתכם ולא יתייחסו אליכם כאל מטרד, אלא ינסו לסייע לכם.
דרך נוספת ליצור "באז"  בנושא הוא באמצעות SMS; למי מאיתנו אין חשבון ג'ימייל? השתמשו בו לשליחת מסר לטלפונים של חבריכם:
נסחו מסר אחיד בו אתם מציינים את עובדת היותכם מחפשי עבודה ושלחו אותו לכמה אנשים שלעניות דעתכם יכולים לעזור לכם, או שהינם מקושרים ועובדים בתחום בו תרצו לקבל הצעת עבודה.
ה"מהדרים" אפילו יגדילו לעשות ויעשו מחקר מקדים על מקומות גיאוגרפיים בהם יש ריכוז גדול של מקומות תעסוקה הרצויים להם. לאחר מכן ידפיסו כמה עותקים של קורות חיים ייעודיים ויפנו אליהם פיזית ויציעו לעבוד באותם משרדים.
עוד דרך יעילה לחיפוש עבודה שצברה תאוצה במהלך העשור האחרון הוא השתתפות בפורומים ייעודיים לחיפוש עבודה. הרבה מן הפורטלים המרכזיים מפעילים פורומים אלה. תוכלו לדבר ולהחליף אינפורמציה חשובה עם מחפשי עבודה נוספים ומעסיקים פוטנציאליים ואף לקבל עצות וטיפים יקרים מפז מבעלי ניסיון. מי יודע, אולי משם תבוא המישרה המיוחלת?
 
מה שחשוב לזכור הוא שזוהי רק תקופה חולפת, גם היא נמשכת חודשים ואף יותר. הרי לא תחפשו עבודה לנצח. נכון שמדובר באי נעימות מבחינה פיננסית, אך יש להתייחס למשימת חיפוש העבודה כאל עבודה לכל דבר, שכן ככל שתשקיעו יותר מרץ ואנרגיה בעניין – הפירות יהיו מתוקים יותר ותוכלו ליהנות מהם לאורך זמן.