header
הצעת עבודה: הצעה למספר דרכים יעילות למצוא עבודה
 

 הכנו פה הצעת עבודה בשבילך. לא, עדיין לא הצעה למשרה, אבל הצעה לרשימה מגוונת של דרכים יצירתיות יותר ופחות למצוא עבודה. נתחיל מהבנאלי ונמשיך הלאה לדרכים יותר "נועזות" או מקוריות.
 
על מנת למצוא עבודה במהירות המרבית, רצוי מאוד למצות את כל הערוצים האפשריים לחיפוש ואיתור עבודות. הצעת עבודה, יש להדגיש, יכולה להיות דו-סטרית: זה לא רק שאת\ה יכולים לקבל הצעה ממעסיק, אתם בהחלט יכולים גם להציע את עצמכם. כן, למכור את כישוריכם ויכולותיכם.
  
להלן ערוצי חיפוש העבודה האפשריים. וודאו שמיציתם את כולם:
1. לוחות דרושים: ראשית ישנו הדור הישן של לוחות המופיעים בעיתונות המודפסת, במרכזי מידע של אוניברסיטאות, בלשכות התעסוקה וכו'. כמובן ישנו גל נרחב של לוחות מקוונים המכילים מסדי נתונים של אלפי משרות המתעדכנות בזמן אמת, מאפשרות חיפוש מורכב על פי פרמטרים מדוייקים, ומאפשרות שליחה מיידית של קורות החיים בפורמט אלקטרוני.
 
2. שיווק ויראלי או רשתי: בדרך זו מחפש העבודה מפיץ את הצורך שלו בעבודה וכן את כישוריו, דרישותיו וציפיותיו מהמשרה הדרושה בקרב מעגל חבריו ומכריו. הרעיון הוא שהמידע יופץ למעגלים שלישיים ורביעיים של היכרות וכך יגיע לכמות גדולה של אנשים. אפשר לעשות זאת ממש בשיחת פנים אל פנים או בשיחת טלפון וכמובן גם באמצעים אלקטרוניים. הרעיון הוא, אם כן, ישן, אבל עידן האינטרנט מציע כמה כלים חזקים במיוחד לשיווק ויראלי: רשימת תפוצה במייל היא נקודת פתיחה טובה. מעבר לכך פרסום בפרופיל שלך ברשת חברתית כמו פייסבוק או טוויטר. כמובן, ישנן רשתות חברתיות ממוקדות יותר דוגמת לינקדין המתמחות בהיבט המקצועי. לבסוף תוכל אף ליצור דף או מצגת מקוונת המדגימים את כישוריך או מאגדים תיק עבודות ("פורטופוליו") של דברים שעשית ושממחישים את יכולותיך. דף זה יהיה מקור הפנייה, כמעין כרטיס ביקור, בכל ההודעות המועברות בשיווק ויראלי.
 
3. פניה ישירה למקומות עבודה: תתפלאו, אבל לפעמים זה עובד. יתרון נוסף הוא שכך תיהיה לכם יותר שליטה על המקום והמשרה שאותה תרצו. כלומר אתם תחפשו הזדמנויות אקטיבית ולא תחכו שהן יקרו בדרככם. לדוגמה, אם את חפצה במשרה בתחום של עיצוב אתרים ומימשקים, תוכלי לפנות לחברות בתחום ולהציע את עצמך. במיוחד לחברות שאת מעריכה או שאת יודעת כי סביבת העבודה בהן מעניינת ויצירתית. לעיתים ישנן הפתעות בתחום הזה ובנוסף יצירת קשר מסוג זה לא תמיד נמדדת רק בטווח הקצר. אם תרשימי את איש הקשר בחברה, ייתכן ובשעת צורך הוא יזכר בפורטופוליו המרשים ששלחת ויזמן אותך לראיון.
 
4. עבודה רגלית: בעיקר בתחום של משרות בתחומי השירותים, המזון והבילויים (מסעדות, חנויות, ברים, מועדונים, סופרים וכו') ניתן פשוט ללכת ברחובות ראשיים ולשאול על צורך בעובדים.
 
5. חברות השמה ואבחון: בתחומים יותר מקצועיים או כאלו שדורשים יכולות בינאישיות או אחריות (למשל עובדי מוקדים טלפוניים שצריכים להיות תקשורתיים או נהגים שצריכים להיות אחראיים) נכנסות לתמונה חברות השמה ואבחון שדואגות לסינון ומיון ראשוני. אם אתם מקצועיים בתחום נדרש או לא-מקצועיים אבל בעלי יכולות נדרשות, חברות ההשמה ואבחון הן כלי טוב וממוקד לחפש עבודה בזירה איכותית ובררנית שנותנת יתרון לטובים והמאובחנים (אלו שמדורגים גבוה במבחנים, כמובן).