header
Delicious
 
אתר האינטרנט Delicious, שנוסד תחת השם del.icio.us, מאפשר יצירה, מיון ושיתוף
של רשימת אתרים מועדפים, בין גולשים. Delicious נוסד בשנת 2003 על ידי ג'ושוע שכטר ונרכש על ידי ענקית האינטרנט Yahoo בשנת 2005.בסיומה של שנת 2008, דיווח Delicious על 5.3 מיליון משתמשים ועל הפניות למאה ושמונים מיליון קישורים שונים. בשנים האחרונות עברה הבעלות על Delicious מספר ידיים ובמאי 2014, נמכר האתר בפעם האחרונה, לחברת Science Inc. שיטת הסיווג של הקישורים אותה מציע Delicious, אינה מבוססת על שיטת התיקיות, המוכרת לנו מהדרך בה אנו שומרים קבצים במחשבים שלנו, אלא על ידי תיוגם באמצעות מילות מפתח. המערכת מאפשרת לצפות בקישורים המועדפים של כל המשתמשים על ידי חיפוש של תג מסוים. למשל הקישור http://delicious.com/tag/wiki יציג את כל הקישורים האחרונים שתויגו תחת המילה wiki.

בעמוד הבית של Delicious, מוצגת רשימה של נושאים חמים וקישורים לתכנים חדשים, אשר המערכת זיהתה כי הם מושכים תשומת לב רבה בקרב הגולשים. המשתמשים יכולים לחפש באתר Delicious, אחר נושאים המעניינים אותם כמו עיצוב, חינוך או קריירה ולמצוא בקלות את הקישורים לתכנים מעודכנים ורלוונטיים. Delicious נחשב בעיני מומחי רשת רבים כשירות שיתוף הקישורים הפופולארי ביותר. בין הסיבות לכך ניתן למנות את ממשק המשתמש הידידותי שלו, את שמו הקליט ואת העיצוב מאיר העיניים. השימוש במערכת Delicious הוא חופשי, ללא תשלום. רשימת הקישורים המועדפים, על פי ברירת המחדל של האתר, חשופה לעיני הגולשים אולם ניתן בקלות לצמצם את החשיפה שלה למשתמשים מורשים בלבד.

מדוע אנו זקוקים כל כך לאתרים כמו Delicious ודומיו? רשת האינטרנט, כידוע, מכילה כמות בלתי נתפסת של תכנים. חלקם תכנים איכותיים, אשר ביצירתם הושקעו מאמץ, כישרון ומשאבים וחלקם תכנים חסרי משמעות. תכנים אשר מטרתם היחידה היא להוביל אתכם לאתר זה או אחר. שימוש במערכות כמו Delicious, מאפשרת לכם לברור את המוץ מהתבן. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעקוב אחר רשימות קישורים מועדפים של אחרים. אנשים הנחשבים למומחים בתחומם ורוצים לשמור על מעמדם ברשת, לא יצרפו לרשימת הקישורים שלהם, המתפרסמת באתרי שיתוף רשימות מועדפים כמו Delicious, תכנים שאינם ראויים או תכנים שאינם איכותיים.

Delicious הוא לא אתר שיתוף רשימות המועדפים היחיד בעולם. במקביל אליו, הוקם מספר רב של אתרים המציע שירותי Social Bookmarking, ביניהם גם אתרים בעלי ממשק עברי, כמו אתר g1948.com המציע שיתוף רשימות מועדפים, נוח ופשוט בעברית, על מנת להפוך את הגלישה שלהם למהנה ויעילה יותר.
 
delicious
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר